Tuesday, June 21, 2011

Yong Tau Hu Yong Tofu


Assalamualaikum...


Mesti dah ade dalam hati kome-kome berkate, 'asyik2 update belog aje, dahlah entah hape2 aje dihupdatekan.!!'...one thing, sukehati akulah nak hupdate belog aku, kalau malazz nak bace takyah bukak, betoi tak???

Pagi nie pergi pekan rabu dekat langkap...besar sioootttt..even dekat aje dengan rumah aku, dalam 20 minit jarak naik kerete, bukan setiap minggu aku pergi...banyak bende ade jual dekat sini, dari makanan, buah, sayur, emas, baju, aksesori, jamu, minyak dll..memang banyak...

Tapi aku rase macam semuanya, biase aje...sebab kat area umah aku, hanya 5 minit berjalan kaki ade jugak pasar setiap hari selasa...memang hari hari ade je pasar malam...yang lain dari yang lainnye, kali nie aku try beli bende nie, sbb aku tengok rame orang beli...sedap sangat ker???



Yes i know, i know...dekat tajuk tu macam pelik sket namenyekan.but sesebenarnye betoi ape... Yong Tau Hu Yong Tofu/Yong Tau Foo/Yong Tau Fu, all the same, cume name aje lain-lain sket..tak percaye jugak??? pergi browse sendiri dekat pakcik google...

Dah browse dah ker??? betoi tak???
Look, kan aku dah cakap...siyes i never lied..-___-..heee^^



Aku rase, seingat-ingat aku, nilah aku baru rase yong tau fu...kuahnye sedap and likat...isinye banyak jugaklah <-- sebab aku amek banyak...hargenye??? fuhhh mahal jugak rupenye, semangkuk tue rm 8.00 hinggit...tapi syukur sedap..kalau tak aku balik kedai dia mintak balik duit aku...

No comments: