Monday, June 27, 2011

bukan AKU yang berKURAP dan berUBAN


Hola mucho-mucho miammor semua readers tegar bernanah semua...

Siyesly, skunk nie aku macam jadik pantang surve ape-ape kat tenet nie, pastu mesti macam jakun tenuk aje nak update kat belog aku nie...tapi niat aku sememangnya suci dan murni untuk share ilmu...nanti klu kome sesak-sesak kene kurap ker, uban tetibe penuh satu kepale ker...Hah, takyah jenoh-jenoh nak sesak dekat hospital mintak ubat... bolelah aku relax sket time jadik houseman nanti...heee^^..giler punyer jauh berangan...

Oklah, memula kurap ---->


Euwwwww...geli sungguh yang teramat... OR kesian budak nie...kecik lagi... mane satu persepsi kome kalau first impression jumpe budak nie tengah main korek-korek pasir depan rumah kome???

Macam mane nak hilangkan...ade few wayssss :___:
  1. Kapur + Sabun Lux. ==> sapu kat kurap tiap-tiap hari, sekali sehari.
  2. Air perahan biji bemban + air ==> sapu sampe puas sehari skali jugak.
  3. Daun peria tumbuk ==> tempek dekat kurap tu.
Selesai pasai kurap, pastu naik ke kepale pulak...arghhhhhh uban.!!!


Bile chit-chat pasai uban nie, memang rumit sket...Oklah, mane datangnye uban nie ade lime faktor..., merokok, keturunan, pemakanan, usia dan STRESS...nilah faktor uban..and aku rase patutlah kepale hotak aku nie penuh uban sebab stress memanjang...tapi, ustaz RAZI macamane plak??? (siyes ustaz jangan marah saye, sowwi ok...hee^^)

Tapi jangan bimbang...setiap masalah ade penyelesaiannyer..untuk uban just perap rambut anda guna santan..tapi yang aku tahu gune santan yang fresh darik kelapa parut larhhh..kalu santan kotak tu,aku tak surelah, entah2 jadik :::::::

. B . O . T. A . K .


-tapik kalau botak still hot takpe jugakkan...hee^^-

No comments: