Monday, June 13, 2011

selamat hari ISNIN.


Kabare semua???
Assalamualaikum dan salam sejahtera to yang bukan islam...

Sebenarnye mengapa aku pos untuk malam nie dengan tujuan sesaje...yerlah dah takde bende lain aku nak buat...the time go so slow XD...

What do i done today???
Planning asal aku ngan adik nak ke pekan...bajet nak beli barang masuk unibersitilah katakan but CANCELLED.. =___= aku kene jadi driver percuma ayahku yang kacak bergaya guada lupez mendoza...

Yup my fafa nak g ipoh untuk berobat...so aku, kakak aku, mama and fafa pun pegilah ipoh dalam lewat pukul 9.oo camgitu..dekat simpang pulai, apak lapar..so kitorang pun stop by jerlah makan...aku sebab fafa belanje, apelagi "roticanaidoublebanjirmelimpah dengan horlickais"...perghhhh kurang sedap..roti dia nipis and tasteless..kuahnye pun ta sedap, selamat ade sambal penyelamat rase..but even tak sedap aku telan aje semuanye hidop2... :p

Pastu g umah pak ngan..then ke pak andak pulak, sambung lagi ke umah mak su...pergi berobat pulak pastu barulah balik...fuhhhhhhh.. penat sungguh yang amat...whole day jadi DRIVER..opkoslah, nak berbakti kat mama and fafa...

Driving actually memang meletihkan mata...mane tak nye:

1. Mata kene pokus atas jalan ajer.
2. Nak makan sambil memandu pun susah..so tengok aje orang makan.
3. Stering tak bole lepas..siap kene pegang dua tangan...(sebab hang yang tak pro...)
4. Tangan asyik efisyen turun naik gear sebab banyak gombol aka bonggol...lenguh dibuatnye..
5. Jalan sesak yang amat..kejap tekan minyak, pastu brek and yang paling menggedik asyik kene tekan clutch...

Kesimpulannye, nanti kalau nak beli kete or nak belanje anon kete nanti (anybody, uuuuuwuukk2x, bunyi burung hantu), plizzzzzzlah beli yang auto. good for u and u...oklah chow dulu k...maassalamahwailalliqok.

p/s: To all yang bace post nie plizzzlah respect sket dekat budak yang bawak kete ade tampal P...dia tu baru nak belajar ok...janganlah dok kasi lutut dia gelabah...dok himpitlah, potong tak tentu arah...dia langgar karang baru tahu...+___+

p/s 2: no picture sebab takde kamera satu (anybody again...) and fon adik kegersangan bateri...


No comments: