Wednesday, June 8, 2011

terimalah kerna ianya TAKDIR... pasrah


Mungkin satu hari nanti ketika kita dikejar dinasour, baru kita akan lari lintang pukang, teringatkan mati dan teringatkan Allah.

Ape-ape pun, assalamualaikum semua pembaca yang kacak menawan seperti empunya blog.

Maybe tajuk nie nampak poyo sangat..so aku terasa gatal. =]..garu2x..garu kuat-kuat...kite selalu rase sesuatu yang berlaku tu unfair untuk kite tapi sebenarnya itulah namanya takdir...ya benar.. .T. A. .K. .D. .I. .R.

Acapkali bila kita mahukan sesuatu mesti kita akan dapat kurang namun apa yang kita hanya mahukan ala kadar pasti tak dapat...betoi tak **

1. Benda yang kita benci selalunya kita dapat namun benda yang kita sayang jarang dapat.

Seriusly dari dulu lagi aku memang nekad tak nak jadik doktor..aku sendiri kata doktor tu hidupnya takde life..asyik-asyik main dengan pesakit dalam wad aje..pastu tak bole nak enjoy-enjoy life gitu..bajet bila besar nanti memang konfem aku mintak ENGINEERing.. tapi tngoklah, last-last bende yang beria tak nak menjadi aku pada masa depan..weird bukan???

2. Jangan terlalu mengharap sesuatu. just rileks-rileks je.

Here also one experience time aku form 2 atau 3..aku pun dah nyanyok..waktu tu ujian selaras 2 tak silapnya, aku nekad kononnya nak buat macam rileks-rileks je exam.tak maulah pulun-pulun segala nie macam selalunya..bajetnya aku selalu dapat result tak gempak mane pun, beria study je lebih.so aku pun decide minggu exam aku outing.then outinglah aku tanpa study at all..amek exam pun main jawab jer..(yang tak tahu pinjam jawapan sebelah...sampai lenguh tengkok)..last-last, aku dapat no. 2 dalam form..giler dahsyat.

Jadi sebab kononnye nak dapat no. 2 lagi aku pun bukan main pulunlah study
untuk final exam.tapi keputusannye..hampehhh..no.7 dalam form
kowt...bencixx..

So, aku rase dalam hidup nie everything is takdir.maybe aku tertekan suis doktor time isi borang jpa dulu sebab takdir aku dekat bidang kedoktoran nie.maybe kalau aku amek engineering nanti aku buat satu kilang meletup ker..POSSIBLEkan..so just accept it and pasrah ok..jangan nak gatai-gatai lagi >..<

Jangan lari dari takdir ok..terimalah seadanya and jangan murka atau kechiwa..just be yourself forever...even kalau nampak dinasour kejor pun rileks je, dah kalau tkdir dimakan dinasour, lari tang mana pun pasti tetap akan dimakan...betoi ker ni???

Arghhhh ape-apelah ! ! ! pandailah kome pikir sendiri..." peace no war III "

No comments: