Sunday, May 15, 2011

"selamat hari guru" GURU-GURU...


Entry simple yang dikarut pada pukul 12.08 pagi 16 mei 2011 khas untuk guru-guru yang mendidik aku dari keluar rahim ibu hingga kini dan selama-lama-lamanya...


"Mungkin kini baru aku sedar bahawa esok adalah hari guru.namun aku masih belum membeli apa-apa atau mungkin aku memang idak akan bisa membeli apa-apa melihatkan keadaan kewangan keluargaku.aku duduk termenung kosong menghadap bulan purnama di tengah bulan.otakku kini sakit memikirkan hari esok.tiba-tiba terdetik dalam hatiku bahawa mungkin itu hadiah terbaik yang mampu aku berikan.."

Terbongkok-bongkok si orang tua,
Terbongkok-bongkok naik kereta,
Kerana mereka paling berjasa,
Memberi ilmu sepanjang masa.

Mudik perhu di Pulau Nyonya,
Sampan dibeli dari Melaka,
Pembentuk bangsa warisan negara,
Itulah guru mulia kerjanya.

Cukuplah tu pantun hari gurunya..ha3x..anyway SELAMAT HARI GURU kepada:
1. semua cikgu TASKI ABIM NURUL YAKIN
2. warga pendidik SEKOLAH KEBANGSAAN SULTAN IDRIS II

3. guru-guru SBP INTEGRASI GOPENG

4. cikgu ASMAH dan cikgu SALLEH


No comments: