Tuesday, May 17, 2011

Matikan Setem + Tok Penghulu + Pemeriksaan Kesihatan = JPA Settle.


Hari ni aku dah settle borang jpa.matikan setem hasil cop penghulu dengan medical check up...jpa im ready to go now...ha3x..

Matikan setem hasil je dah rm30 ringgit..mahal sungguh.selamat ada apak dekat sebelah.bile apak tanyer 'sape nak bayar, anon ke apak??'.aku pun dengan muke innocent ape lagi, 'apaklah bayar.'...satu bende settle..

At pejabat penghulu pulak.
Alhamdulillah masuk-masuk terus boleh jumpe.and kalau time tu terlewat sekejap penghulu dah keluar pegi manjung.kire sharplah. time pak shuib tue(penghulu) nak sahkan tetibe dia terkejut tengok sbb belum sah lagi pun perjanjiannyer tapi dah matikan dengan setem hasil..tak pernah dibuat orang.ha3x.

Lepas tu terus pergi hospital nak tanyer pasal harge medical check up. tingtongtingtong lepas jumpe hargenye rm160. 20 x-ray, 60 drug urine, 15 HIV, 15 hepatitis B, bla..bla..bla..time tu terus muketerkejut beruk..mahal nak mampus.orang lain check lebih kureng rm60-rm80 jer...musykil..

Takpe-takpe.pergi tanye shahrul dulu..ape lagi terus periss moto pegi medi-klinik shahNON...eh silap shahrul..ha3x..

Masuk terus register.pastu dia punye assistant suruh timbang berat dengan tinggi..berat 83kg and tinggi 171cm..giler saiz badan unggul model tue.ha3x... pastu tetibe dia bagi balang suruh taruh air kencing dalam tue.aku pun pegilah toilet..giler smooth time kencing..rase macam bole penuh satu balang jer..tetibe aku terfikir.eh takkan nak penuh satu balang kot siket dah ahh..aku pun melawaskan jer kencingku diluar balang..time bawak kedepan nak bagi kat kaunter semua orang sorok-sorok..aku pun sorok jelah.segan kot..nanti orang umpat warne air kencing..'siti tengok tu air kencing mamat tu kaler kuning pekat tu...'contoh umpatan...

Selesai satu kes..pastu...'Mohammad Shahnon 2x, bole x-ray..'
'Ye, saya'...aku pun terus ke bilik belakang x ray..'mintak bukak baju'...aku pun bukaklah baju and tak semene-mene mata kakak tukang x-ray tu terbeliak tengok body aku..aku pun 'ehem2x'...


Pastu masuk bilik doktor untuk amek blood test dengan eye test..pass with excellent...sepanjang dalam bilik tu bukan dia tanye sihat ker, ade sakit kronik ker, ape ker...tapi dia story pasal pro and cons study abroad and local.aku dengar jelah..memang ade nampak betulnyer..tapi entahlah i feel like wanna go oversea so i go..to yang tak dapat no need to cry sbb based on ape doktor SHAHnonRUL tu cakap memang nampak advantage study local..kome akan graduate setahun awal compare tu yang study abroad..kire nanti balik kome jadi bos aku jadi pembantu kome macam tulah..ha..banyak lagi yang dia cakap tapi tulah kalau hati dah kate luar negara, cakap ape pun entahlah..ha3x..jangan marah ye doc.

No comments: