Monday, May 16, 2011

Adakah aku dah ready ?


Sehari dua ni aku asyik fikir tentang masa depan aku je. nak kata seronok tu memanglah seronok sebab dapat tawaran sambung belajar. siap dapat tawaran bidang perubatan lagi.bukan semua orang dapat, betul tak. tapi tulah bila asyik fikir-fikir balik is actually am i ready?

Am i ready to stay up late just to study, am i ready to read a tan of books, am i ready to memorize everything, am i ready to study anatomy, phisiology and the logy-logy more???

Semua orang asyik kate susahlah, itulah, inilah...but sebenarnye memang susah sangat ker..dalam hati aku asyik tertanye kalau susah sangat kenape masih ada orang nak ambil jurusan perubatan..batoi tak? pasal yang kene stay up to study a tan of book tu pun same jugak..mungkin aku memang bukan yang style boleh stay up tapi memang buzzy sangat ker bile amek course ni. is it? T_____T...

Kenapa everybody keep telling susahlah??? i dont understood betul...for me everything is susah actually..nothing that can be obtain without effort...orang yang kate petik jari sepuluh datang tu pun tak tentu..tak caya cube siwon petik jari, try tengok berapa yang datang???jawab-jawab..(nak sedapkan jiwa)..

Aku dah ready..yang nie pun satu...aku tak tahu nak ukur macam mane untuk tahu aku dah ready..sebab aku tak pernah ada experience macam mana cara hidup belajar untuk jadi doktor tu..

Yang aku tahu skunk nie aku asyik berangan-angan bile dah abis belajar nanti...jauh tu pikir..ha3x..giler punya otak..nanti orang panggil aku Dr. Mohammad Shahnon Salleh..tengok dengan bapak aku pun dapat title..ha3x..bajet awal...bukan tu jer, nanti bile anak aku tulis name dia atas buku sekolah, Natasha Asnida binti Dr. Mohammad Shahnon...kan menarik tu...ha3x...pastu nanti kalau jadi doktor mesti kaya atau sederhana aka berkemampuan...so time nie tak payahlah aku bagi anak, isteri aku makan pasir...bolehlah bagi iorang breakfast makan kokokrunch..pastu boleh bagi mama and papa duit poket tiap-tiap bulan...Lagi, yang aku angankan nanti bile dah kaye boleh beli mesin lari tu..exercise treadmill..baru nanti kurus...ha3x...and banyak lagi yang dibayangkan...

No comments: