Friday, December 30, 2011

aku, kau dan dia... part two

Peristiwa ini berlangsung dalam 12 tahun kebelakangan...ketika aku masih tidak mengerti apa itu cinta???apa itu kasih dan apa itu sayang??? yang aku tahu aku perlu menghormati kedua ibu dah ayahku...kerna ketika itu, yang aku tahu syurga berada di bawah tapak kaki ibu dah menjadi persoalan dalam benak jantungku, benarkah neraka pula di bawah telapak kaki bapakku???

Malam itu malam minggu...ibu tiada di rumah kerna pulang melawat nenek...di rumah hanya ada aku dan bapakku...selesai aku solat maghrib, bapak memanggilku ke kamarnya:

Bapak : Zah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu nie.

Zah : Ya bapak, ada apa?

Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap yer.

Zah : Whatsss???!!! (time nie aku clueless, menbisu tanpa kata)

Bapak : Dengar tak bapak cakap nie...

Zah : Ya bapak, Zah dengar...cuma Zah tak percaya apa yang bapak kata nie.

Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap.

Aku pun dalam ragu-ragu tu, ikutkan sajalah apa yang bapakku suruh. Sambil tu aku dok terpikiaq gak laaa... apa la bapak aku nak buat, dah la kat dalam rumah.

Bapak : Okeh...mailah sini duduk sebelah bapak. Heh? heh...

Zah : Eh !!! bapak, Zah kene keluar dari bilik ni...

Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Aku pun terpaksalah akur...time nie hati aku memang takleh cakaplah...berdebar giler ahhh..dalam kepala otak aku dok terbayang jadi apalah nanti...

Bapak : Cantik!!! yihaaaa... Astalavista Bebeh. Okeh mai masuk dlaam selimut bapak plak.

Zah : Apa???

Bapak : Masuk lah cepat!!! dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Zah : Bapak, Zah takut lah. (nak nangis)

Bapak : Zah, tengok nie.

Aku tak sanggup nak tengok...mataku ku pejam erat...terasa bagai diriku ternoda...daraku bagai dicarik-carik, disiat-siat oleh lelaki yang kuanggapkan bapak namun sebenarnya manusia yang bertopengkan iblis laknatullah...subbahanallah...namun, ketika itu aku hanyalah seorang gadis yang lemah dan hanya menurut kata orang tuaku...walhal memang jauh dalam benak hatiku memang adalah rasa teringin juga untuk ku tengok...lantas perlahan-lahan mataku dibuka...

Bapak : Cantik tak jam G-shock baru bapak nie.. dia ada cahaya bila gelap. malah nie!!! okeyh dah, Zah boleh keluar :P

Aku terus meluru keluar dengan perasaan malu dan begitu malu sampai rase macam nak bunuh diri pun ada jugak sikit-sikit...tapik itulah hakikatnya...apa yang terjadi padaku hari ini adalah gara-gara dari peristiwa malam itu...

Keesokannya, angin bertiup sepoi-sepoi bahasa...bau tanih daripada sawah yang baru dibajak boleh dihidu dengan jelas...walaupun jam telah menunjukkan jam 12, bapak masih tidak keluar dari biliknya...

bersambung...

p/s : yang tak bace lagik part one tu boleh bace kat sini... aku, kau dan dia... part one

5 comments:

asyraf harun said...

hehheehee kelakar habis XD

iamdoctorinfuture said...

booooo shahnon~~!!

unknown said...

asyraf harun : keh3x...

iamdoctorinfuture : janganlah mengebooo aku... simpatilah siket

ridhwan ritawan said...

waaaah best

unknown said...

ridhwan ritawan : ... :P