Saturday, April 2, 2011

Sksi 2 rende-vous...

.

Assalamualaikum kepada all my pembaca yang tegar membaca blog yang gersang berbau ni...oklah entry kali ini mungkin antara yang terlongest in the world atau pun tidak.sebab bende yang nak ditulis ni memang mencurah-curah tapi kalau dah tulis waktu malam when semua orang dah sleep, lampu pun dah padam, mata pun dah kuyu, memang dalam otak tu rase macam "bile nak habis tulis ni , bile nak habis ni???" oh yeah, for this time welcome to my older primary school sksi 2.


-antara faktor kenape aku power geografi-

Secara pendeknye aku pergilah nak melawat guru-guru lama aku time sekolah rendah dulu.. yelah nak bagi diorang enjoylah sambil cakap "wah anak murid kite datang melawat", "oh anak murid kite tak lupekan kite." dan etc. so sampe je macam semua main tolak-tolak ko pergi dulu, aku pergi dulu, tetiba nak terkencinglah pulak...runsing aku dibuatnyer...sementara tunggu cikgu aku habis kelas aku pun merendeklah sket amik picture around the school yard..aku nampak bumi dengan kawasan-semak-berbunga-mekar-indah-di-mata. pikir-punyer-pikir aku rasa nilah sebabnya aku tahu kat mane kedudukan sesuatu negara and kawasan hutan hutan tropika...ha3x

-spot can't be forgotten around school-

Kerana kecintaan kepada sekolah aku pun trylah balik capture tempat-tempat lazim aku dulu waktu umur setingkol jagungkan duduk menyinggah kat spot manre waktu dekat sekolah dulu..yang kawasan lapang tu tempat aku berhimpun diri ramai-ramai "angkat, turun, angkat, turun, angkat, turun" sbb nak kasi barisan straight..pastu taman sains tue tempat bagi makan kura-kura sikgu norijah makan roti...yang gambar kat bawah nie plak tempat waktu rehat duduk lepak-lepak sambil main tutup botol/ batu seremban aka batu tujuh atau aci nyorok..


Then finally, at 1.00 lebih kurang, ketemulah cikgunya...kitorang duduk borak kat ps yang dah direnovasikan..cantiklah.nampak lebh tersusun dan selamat (dulu aku ketua pss)...sembang punya sembang tetiba yang lucunya sampai naik merah muka aku, tak tahulah malu ker, rase macam tergugat teruna aku ker, ataupun entahlah bile tetiba teacher shafini kate(yang baju pink) "bolehlah teacher tempah shahnon jadi menantu teacher"... time tue hati macam berdegup kencang menerima lamaran dengan hati terbuka tetapi terus cancel niat sebab tahu teacher pun actually just joking, punah harapan dan perasaan... :) thank u to all my teacher...xoxo

p/s:
  1. tak tahu nak tulis ape sangat sebab mate dah kuyu dan layu.
  2. terima kasih to cikgu sbb layanan mesra terima kehadiran..call me if u need me..
  3. rase macam simpruss abg mael kate bile tulis "pown", "tue", "nie" and etc.

No comments: