Sunday, March 20, 2011

Thanks Mom

Oklah, kali nie blogpost memang spesial punyer nak korek balik bende dulu yang sebelum nie tak sempat nak tulis dalam blog...aku secara sincery nyer pada hari nie nak tulis pasai semuanya salah emak .memang terharu sampai menanah mate menangis kalau pikir balik satu-satu pengorbanan mak kat aku dari dulu sampe kini dan selama-lamanye untuk bikin diri aku nie jadi manusia and bukan jadi beruk or even kucing...

Entry kali nie aku nak abadikan keunikan mak aku yang tegar nie aka kemahiran nak besarkan anak (12 orang taw tak) sampe berjaye...memang sweet taw tak(-_0)
  1. Kalau waktu kecik dulu nak pergi sekolah mesti mak masakkan air panas untuk mandi air suam..sebab mak tak nak otak anak mak beku kene air sejuk pagi-pagi-bute even dah darjah enam...miss this.
  2. Pastu mak mesti prepare breakfast no matter what. slalu nyer nasi goreng+milo/teh.. WAJIB makan taw tak..klu tak nanti mak akan bawak sampe ke depan pintu klu tak makan or minum..mak takut anaknyer tak dapat fokus dlm kelas sebab kelapar...
  3. Sikat rambut...mak paling tak suke anak mak tak sikat rambut klu nak pergi skolah..kekadang tue mak akan sikat rambut aku waktu aku tengah pakai kasut...bedak pun same.mesti pakai...sebab mak tak nak anak mak kene ejek selekeh kat sekolah...
  4. Sehari pown mak tak pernah lupe nak bekalkan anak mak dengan air masak...mak mesti isikan air masak even refill balik jer botoi air mineral..sebab mak tak nak anak mak dahage nanti waktu dalam kelas...
  5. Mak selalu kreatif..mak tahu stokin anak mak semua dah kembang sebab suke main tarik-tarik stokin, so mak mesti bawa keluar getah nak bagi stokin tak longgar bile dipakai...sebab mak nak anak mak segak waktu di sekolah...
  6. Mak mesti tak bagi anak mak ikut lawatan sekolah waktu sekolah rendah..mak kate nanti kite pergi dengan keluarga even nanti kite memang takkan pergi..aku pun tak kisah klu aku sorang jer dlm kelas tue tak pergi ikut sebab aku tak nak mak risau anak die jauh darinyer...
  7. Then, tiap-tiap malam even mak tido pukul 9.00 mlm, mak mesti bangun balik pukul 11.00 nak check ubat nyamuk, selimut, bantal and etc. anaknyer..sebab mak nak anak mak selesa di tahap maksima waktu tidor..
  8. Selalu mak bagi duit syiling klu nak balek asrama, mak kate untuk telefon...hari-hari mak aku suruh call tapi 20sen jer..sekejap tapi istiqomah..sebab mak tak nak anak mak lupekan mak sampe berhari-hari...
  9. Mak mesti bagi duit even daddy dah bagi klu balik sekolah...walaupun hanya sekupang dua mak tetap akan bagi..sebab mak tak nak anak mak takde duit dalam poketnye..
  10. Sblm berpisah mak mesti suruh cium pipi and dahi siap collide hidung lagi...rase manjer sangat waktu tue..sebab mak nak anak mak tahu mak sayangkan die...
Sometimes tue memang larh asyik kite kate mak salah larh..kolot larh..itu larh...ini larh..tapi sebenarnye ape yang mak buat tue semua nyer untuk diri anon..terima kasih mak sebab jadikan anon macam nie...sebab semua benda yang anon kire salah dululah yang dah jadikan anon hari ini...anon sayang mak..muaaaaaaaaaaaahh...


No comments: