Thursday, March 10, 2011

DHI 2: Halus, Mulus Dan Cerah Sempurna...


Actually adik aka akak aku yang suruh buat topik nie berikutan adik baru beli pencuci muke ..adik dah amanahkan aku untuk sekali lagi menggooglingkan tentang how to have a kulit tegang dan awek mude macam anita serawak dengan sharifah aini. even dan tua namun masih tampak sebijik macam anak dara...maybe coz diorang spend money pegi spa or ade secret lain ..tapi buat yang tak mampu nak buat macam mane nie??? takkan lah nak ikat perut tak makan sebulan semate mate nak pegi spa kot...fikir-fikir....

-kecantikan yang halus mulus dan cerah sempurna-

So aku pun teruslah menggooglingkan untuk adik yang sedang berkobbra-kobbra nak dapat kulit cantekkk kan..biaselah tue baru beli produk kecantikan lah katekan...banyaklah jugak yang aku jumpe tapi macam semua nyer poyo-poyo jer..langsung tak secret recipe..kalau setakat makan mknn seimbanglah, minum air putih bebanyak, bersenam regurlarly, gune bedak sejuk and etc...kampung taw tak. kalau setakat macam itu nenek aku pun tahu...so aku pun yang berjiwa tegar seperti penghisap rokok tegar nie sambonglah lagi menggoogling dan finally, adelah sket pasal secret nenek-moyang-dulu-dulu-kala-waktu-zaman-purba nak dapatkan kulit yang halus, mulus dan cerah sempurna...yelah dulu mane ade SKII. nivea for men dengan oley total white pun belom lahir lagi..tapi camne diorang still boleh jadi gundik raje...

So dalam banyak banyak yang aku dah search tue...KLIK...nilah yang pada hati ini yang terbaik...air limau nipis+minyak masak sapu kat muke sblm tido and kalau pedih pedih sket tue alamat muke dah nak cantek le tue sebab bakteria sedang dilawan...pastu tomorrow nyer rendam assam keping dalam air suam and after a moment bilas muke ngan air tersebut k. gosok plak ngan assam tadi dan after seketika bilas dengan air...insyallah dengan izin allah kulitmu akan secantik maya karim.."sebab seri inner shine lah tue"...tak payah make up dah...

But as my own i prefer selawat dan mintak muke bersih waktu ambil air solat jer...bukan nyer kedekut nak beli produk cume entahlah...but according tue cikgu radzi aka cikgu fizik terbaik malaysia lah kan, sapu jer kunyit satu muke sampe kuning insyaallah licin kulit...tapi after yahooling pasal nie rupe rupe nyer nie petua orang india...

Last but not very very last, aku nie bukan pakar kulit mahupun pakar sakit puan tapi cume nakkan kulit yang cantik.kerana kecantikan adalah hak milik setiap insan...betoi tak...

No comments: