Thursday, February 24, 2011

Kisah Kecil-Kecil Dahulu

Bile aku bace larh balik blog aku nie macam tak seronok plak..tak enjoy and nampak kosong jer...tulah rase macam dah nak malas menulis pown ade jugak tapi ini jelah kerje yang aku ade nak isi mase aku yang terlapang sangat nie except tanam anggur..

Pikir punyer pikir(sambil termenung) maybelah sebab aku nie tak cukup pengalaman kowt.asyik terperap kat rumah macam pekasam..ayam daging maklah katakan...so tulis pown macam budak skema jer..orang kate macam tengah buat karangan tapi standart larh tue sebab aku baru abis SPM kira tulis ikut format moe larh kowt..grammar pun macam asyik nak control jer.adakah ini salah guru mendidik??? tapi tulah usaha mesti diteruskan, takkan blog ini nak jadik hot hot chiken drop jer kowt... tapik tulah nak kene ubah cara penulisan tue yang difficult sket ....


Semalam tengah siok usha gambar lame tetibe terjumpe plak gambar nie..waktu kecik kecik dulu suke sangat berlakon macam dah besar..dapat ijazah larh dah jadi bapak orang larh dan yang paling lawak nyer bile dah kahwin..dah tu kawen dengan adik pulak tu...sumbang mahram jadi nyer....


It's like macam tangkap studio argh kan..tapik zaman dulu dulu nak tangkap gambar pown kene tepat, padat dan mutakhir sebab tak boleh delete dah..gune kodak..sekali picit and there is no turning back dah..kene post elok elok dulu and photografer pun kene fokus punyer mate dan click... satu post boleh tangkap satu pic jer..klu tangkap bebanyak nanti membazir..kodak harge mahal nak mampus..kumpul duit belanje sekolah sebulan pun belom komfem cukup nak beli satu...yelah:
"30sen kali 22 hari tolak cuti sama dengan 6 hinggit plus plus jer
kodak dulu belas belas hinggit larh jugak
tumpor dibuat nyer..genting larh pinggang macam nie...."





As the lovers of past, akupun berusaha gigih sampai terkeluar peluh jantan aku tangkap balik gambar nie gune kamera digital plak untuk diupload masuk dalam komputer..baru boleh diabadikan..kasi tunjuk kat anak cucu nanti.baru ade umphhhh sket..hahaha....tulah sebab edit gambar nyer over sket sebab nak kasi gambar tak nampak murah sangat..