Tuesday, December 22, 2009

JourNey oF LayanG-LaYang

Setelah layang-layang siap dibuat aku, aus, eje dan rakan rakan yang lain memulakan perjalanan yang jauh menuju ke medan bermain layang-layang tepat jam 5.30 petang setelah selesai menonton mulan...selesai solat asar berjemaah...selesai minum petang...pengembaraan menaiki basikal sejauh hampir 2 kilometer itu mampu membakar lemak di sekitar tubuhku ini...lol...setelah segala keringan dicurahkan untuk meningkatkan kelajuan basikal akak itu, usaha aku dan sahabat lain untuk melayangkan layang layang di tengah sawah disambut dengan tiupan angin lembut kurniaan ilahi......

hasil gabungan usaha aku dengan aus layang layang home made anon dengan aus berjaya dilayangkan diangkasa raya dengan megahnya....kitorang punyer layang layang terbang tinggi sekali dan selalu begeseran dengan layang layang eje yang menimbulkan kerisauan dihati eje sebab dia sayang sangat layang laynag dia...hahaha...budak kembar yang asyik meminta untuk memegang layang layang milikku dan aus begitu merunsingkan.mungkin kerana layang layang mereka tak nak terbang a.k.a tak boleh terbang kerana tiada kamahiran seperti aku...lol...

setelah selesai bermain dengan penuh kegembiraan yang terpancar di wajah, perjalanan pulang meninggalkan kawasan penerbangan layang layang bermula. sekali lagi aku terpaksa mengayuh tnpa henti basikal ni...rasa nak cabut kepala lutut nie sebab budak yang aku bawak tu tak nak kayuh...dasar tak sedar diuntung...

BYE BYE.......

No comments: